loading... Nuante de diversitate!
9 iulie 2010 | By: Misu Radovici

Retrospectiva ...

... Retrospectiva ...??? De obicei acest cuvant se refera la o privire in urma intr-un anumit domeniu ... sau anumite astepte ale vietii ... sau, in anumite momente, chiar a unei vieti ... Deci daca e sa fie retrospectiva atunci retrospectiva a ce ... sau poate mai bine spus ... a cui????
Retrospectiva unei vieti ... a unei experiente de viata ... u unui moment de gratie, unul din multele momente de gratie oferite de TATI ... Despre ce este insa, totusi, vorba ...
In urma cu 1 an si 3-4 luni in urma descopeream o tara noua ... o civilizatie noua ... o mentalitate noua ... Egiptul ... intr-o vreme de profunda criza economico-sociala ... cand majoritatea populatiei din Romania "experimenta" (pentru a cata oara oare???) "experimentul" somajului tehnic si a platilor la nivel de 50-60-75% ... intr-un timp in care domeniul meu de lucru a fost unul dintre cele mai grav afectate prin inchideri temporare si concedieri masive ... cu lipsa comenzilor si cu reduceri sistematice de personal ... tocmai in acel moment ... EL a decis ca e timpul sa "deschida un izvor" ... un izvor de speranta ... un izvor de binecuvantare ... un izvor prin care toate elementele vietii mele sa fie fortificate ...
Retrospectiva???? Da ... Privesc acum spre acea experienta ... spre acel moment de gratie ... in care nu numai ca am putut calca pe terenurile pe care odinioara a calcat Iosif, Moise ... poporul evreu captiv plecand spre taramul promis ... Isus in scurta lui "peripetie" cand trebuia sa fie un "fugar" din fata maniei imperiale ... si in care am putut lua contact cu ceea ce EL mi-a pregatit ... "Trupul lui Cristos" ... viu, pulsand plin de viata ... acolo unde numele de Isa ... sau Yeshua poate fi, in marea majoritate a cazurile, extrem de periculos ...
Am trait timp de 1 luna in mijlocul unor tineri minunati ... in mijlocul unei comunitati crestine deosebite ... in mijlocul unor oameni care se bucurau vazandu-te ... te apreciau ca fiinta umana ... erau gata sa imparta ultimul dumicat de paine cu tine ... niste tineri si niste oameni care au sfidat "legile morale" ale societatii musulmane ... si au avut puterea de a decara ca  "هو الرب يسوع" (Isus e Domn) ...
Au fost seri frumoase ... am putut tine in mana Cuvantul Lui ... in aceasta limba si scriere care pentru noi e atat de diferita atat de neinteleasa ... am putut canta cu ei ... am putut sa ne rugam impreuna ... in araba, engleza si romana ... si am putut aprecia fiecare cuvant care s-a rostit indiferent de limba ...
Ne-am rugat de multe ori ei in araba si eu in romaneste sau in engleza pentru a avea surpriza ca defapt ne rugam aceleasi lucruri ... nu demulte ori in acelasi timp ... rosteam (fara sa ne dam seama) chiar aceleasi lucruri in limbi diferite ... 
Retrospectiva??? Da. Nostalgie??? Da. Dorinta de a reajunge in acele locuri in care, parca mai mult ca in oricare alt loc, timpul se opreste si Dumnezeu pare sa zambeasca intr-un mod tainic ... OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ...
Un loc fara prejudecati ... fara dorinte ascunse ... un loc in care exista dragoste si pace ... un loc in care comunitatea are intr-adevar grija de intreg "trupul" ... si actioneaza spre o crestere constanta a fiecarei "particele" din componenta ei ...
Un loc in care a fi crestin poate fi periculos ... un loc in care a fi crestin e o minune ... un loc in care a fi crestin e un MOMENT DE GRATIE ...
Pentru final as vrea sa va postez un Worship song ... in limba araba ... un cantec care era cantat de tinerii de la grupul de lauda si inchinare aproape la fiecare intalnire de tineret de joia seara ... am cautat mult acest cantec si ... parca in completarea acestui moment de gratie ... am reusit sa il gasesc ... 
Versurile lui spun cam asa: (traducerea este aproximativa datorita barierelor lingvistice ...)
Take me near your heart and I will worship you
And I will sing.. who is like you?
You are my father.. and my God.. my salvation rock
You are the covenant keeper.. and the secretariat keeper.. you will never deny yourself
You lift my head up I am waiting for you as you promised
So I shout and I scream I cheer that you are my master
I declare my victory is in YOU you are my refugee
and I sing who is like you? I sing who is like you?

Multumesc lui Dumnezeu pentru: Maghed, Jimmy, Lidya, Christeen, Khamil, David ... si pentru toti cei care mi-au fost aproape si alaturi (lista ar fi mult mai lunga si destul de greu de scris avand in vedere particularitatea multora dintre numele arabe ... insa nu i-am uitat pe niciunul din ei) ... si care m-au facut partas bucuriei lor ... atunci si de atunci incoace ... si le doresc sa aiba parte de si mai multe "Momente de gratie" ...

1 comentarii:

Just a voice! spunea...

Wowwww ce frumos.
Domnul sa binecuvanteze pe toti crestinii din tarile musulmane si sa-i ajute sa ramana tari in credinta lor.
Imi place si cantecul chiar daca nu pot intelege nici o vorba din el.
Fii binecuvantat!

Search