loading... Nuante de diversitate!
25 august 2010 | By: Misu Radovici

... dar o vorba buna ...

Inteleptul Solomon spunea in Proverbe ceva interesant si anume: "Nelinistea din inima omului il doboara, dar o vorba buna il inveseleste." O chestiune relativ normala sau uzuala am spune noi ... care nu "ascunde" nimic tainic sau (dupa cum ar spune a friend of mine) "magic" ... Si totusi cat de adevarate si reale si, poate, chiar actuale sunt aceste cuvinte. Poate va intrebati de ce ... Putine lucruri au la fel de multa putere precum cuvintele potrivite rostite la momentul potrivit. La fel si daca situatia e putin inversata ... cuvintele nerostite ... dupa ce momentul prielnic a trecut, iar noi, fie din nebagare de seama fie din indiferenta fie din faptul ca poate atentia noastra era canalizata spre altceva sau, poate, chiar inspre noi ... pot fi o povara deloc usoara pentru viata.
Recent citeam ceva interesant referitor la acest subiect ... iar acele cuvinte m-au miscat. E istorioara a 2 prieteni ,,, o istorioara care cuprinde prietenia lor ... si cuvinte ... cateva cuvinte care ... Dar hai sa va redau acele cuvinte ..."Imi amintesc cand am iesit prima data pe sosea cu masina ta si am lovit-o. Am crezut ca o sa fii rosu de manie si o sa ma certi, dar nu ai facut-o. Imi aduc aminte cand ne-am dus pe plaja, iar tu nu ai vrut sa vii fiindca spuneai ca va ploua. Ne-am dus totusi si a ploua. Eram sigur ca o sa spui: V-am spus eu! ... dar nu ai facut asa. Apoi imi amintesc cand am varsat suc de afine pe noul tau costum. Stiam ca te vei supara pe mine si ma vei certa. Dar nu ai facut-o. Si mai tii minte seara aceea oficiala? Am gresit si ti-am zis ca va fi ceva obisnuit. Te-ai imbracat in blugi si te-ai simtit ca un peste scos din apa. Eram sigur ca o sa izbucnesti de manie si o sa ma lasi acolo si o sa pleci. Dar nu ai facut-o. Am vrut sa-ti spun cat de mult te iubesc si cat de mult te apreciez pentru toate aceste lucruri cand urma sa te intorci din razboiul din Vietnam. Dar tu nu ai mai venit!" Tot Solomon zicea intr-o alta imprejurare ca toate lucrurile isi au vremea lor ... si asta include si vorbirea. Timpul pe de alta parte este un "dusman" atat de "feroce" incat daca ai pierdut momentul prielnic are tendinta sa nu te ierte si sa nu se mai intoarca ... poate doar prin cuvinte de genul ... "daca as fi zis ... ", "ce bine era daca ..." si alte inceputuri de fraze asemanatoare. Si acest lucru poate aduce multa neliniste si multa amaraciune ... te poate arunca in trecut si te poate macina ca o moara ... Nu-ti petrece viitorul regretand si purtand cu tine cuvinte nerostite pe care cineva are nevoie sa le auda ... Nu uita faptul ca despre cuvintele prietenoase ni se spune ca sunt "ca un fagur de miere, dulci pentru suflet si sanatoase pentru oase."
Nu mai astepta ... ci DARUIESTE ... cuvinte si vorbe bune!

0 comentarii:

Search