loading... Nuante de diversitate!
10 ianuarie 2013 | By: Misu Radovici

Eroii de fiecare zi ...

Cand eram copii ne fascinau modelele de eroi care intotdeauna invingeau raul ... intotdeauna ieseau biruitori ... Citeam despre ei, visam sa fim ceva asemanator lor cand "o sa fim mari". Apoi ... am crescut. Si din nefericire povestile cu eroi care omorau balauri, care salvau printese, care traiau fara nici o grija in taramuri magice ... s-a dovedit a fi ... ceea ce era, o poveste (sau mai multe) a copilariei.
Apoi ... am trecut la eroii Bibliei, unii mai devreme, altii poate mai tarziu. Si am inceput sa visam altfel de izbanzi ... insa Goliatii nostri sunt de alte feluri, filistenii nostri sunt altii, Dalilele noastre s-au modernizat ... si, poate, ca in tentativa de a fi Davizi, Danieli, Samsoni, Samueli etc, am gresit undeva pe drum ... si am esuat lamentabil.
Trebuie ca fiecare din voi care citesc aceste cuvinte ... Nu trebuie sa te compari cu nimeni, nu trebuie sa vrei sa fi asemenea nimanui! De ce? Pentru ca esti si vei ramane o faptura vie UNICA ... in ochii TATICULUI tau. La EL nu exista persoane, preaiubiti, eroi first-rate ... si second-rate.
EL te pregateste zilnic sa fii ceea ce eu numesc "everyday heroes" (eroii de zi cu zi). E poate posibil ... foarte posibil ca sa nu stie nimeni de tine, cine esti, ce faci, in ce esti implicat. S-ar putea sa nu iti spuna nimeni multumesc, si e posibil sa fii un anonim complet in lumea asta ... dar in EL ... sa fii unul dintre eroii imensi.
Stiu ca e dificil sa stai ascuns ... sa nu te vezi ... insa nu uita ca cel mai bine si mai superb lucru e sa fii "ascuns cu Cristos in Dumnezeu ...". Am citit in vremea asta ... desi initial imi venisera in minte versete din el ... Psalmul 73. Asaf ... cat de bine spune el lucrurile acolo ... Asaf un mic erou al lui TATI.
Ei bine ... ce vrei sa fii ... un nume mare intr-o lume mica ... sau un EROU chiar si poate necunoscut lumii ... dar cunoscut TATICULUI tau. A.B. Simpson spunea: "Dumnezeu isi pregateste EROII. Si cand oportunitatea se va ivi, EL poate sa ii plaseze in locurile lor intr-un moment. Si lumea se va minuna de unde au aparut." Poate ca te intrebi cand, poate te intrebi cum, poate te intrebi in ce mod sau cu ce finalitate ... insa eu iti spun un singur lucru ... EL are nevoie doar de oportunitatea de a te plasa in locul si la timpul potrivit!
Pana atunci lasa-te pregatit de el! Nu-I rationaliza in mod excesiv metodele de pregatire, modul de pregatire, conditiile de pregatire ... pentru ca nu-i asa atunci cand rationalizezi in mod exacerbat anumite lucruri ... nu vei mai avea pregatirea necesara pentru a fi "eroul potrivit, la momentul potrivit". Fi acel erou de zi cu zi care se implica si face si cele mai marunte lucruri cu inima mare, dornic doar de a fi la dispozitia si pe placul LUI ... Fii intelept, fii la fel de intelept ca Asaf care spunea in psalmul mai-sus citat: "M-am gandit la aceste lucruri ca sa le pricep ... eu sunt totdeauna cu Tine, Tu m-ai apucat de mana dreapta; ma vei calauzi cu sfatul Tau, apoi ma vei primi in slava. Pe cine altul am eu in cer in afara de Tine? Si pe pamant nu-mi gasesc placerea in nimeni decat in Tine." (Psalmul 73:16, 23-25)
Daca inca mai ai intine suflet de copil ... daca inca te fascineaza notiunea e EROU ... atunci cea mai buna alegere e sa fii EROU in si pentru EL.

0 comentarii:

Search