loading... Nuante de diversitate!
29 mai 2013 | By: Kostinush

Relatia mea cu...obezitatea

     Pentru ca este primavara si ne apropiem cu pasi de alergare sper zilele de vara,poate sunteti interesati putin de talie,de aspect si nu numai. Trebuie sa ne imbracam mai subtire si nu mai putem ascunde sub hainele de iarna ce nu vrem sa se vada. Eu sunt o persoana careia nu prea ii place sa vorbeasca despre propria fiinta,insa ,poate nu ar strica putin asa,din cand in cand sa va povestesc din experientele mele personale.
Am trait in ultimul an schimbarile dramatice pe care le-a experimentat o buna prietena de a mea ,a declarat un razboi impotriva propriului ei corp si l-a castigat. Ma bucur mult pentru ea,inteleg prin ce trece,emotiile,bucuria ,eliberarea de acea persoana urata ,morocanoasa lipsita de viata ...asta inseamna sa fi obez. E mai mult decat o acumulare de grasime...apare in viata ta un om pe care nu l-ai stiut ,nu l-ai cunoscut... pana acum.
Din propria mea experienta am constatat ca fiecare obez sufera cam acealeasi schimbari de personalitate si nu e una frumoasa.
Am fost ultima persoana la care s-ar fi gandit cineva ca ar putea ajunge la obezitate morbiba. Eram un copil atat de slab ,imi numarai coastele,mancam doar cu amenintarea bataii,am fost dusa de parinti la cursuri de balet in speranta unei ingrasari ,cat de cat eram ridicol de slaba.:lol:
Am fost o foarte buna gimnasta,profesorul meu de balet a vazut un real talent in mine asa ca ,a incercat sa ii convinga pe parintii mei sa ma dea la scoala de gimnastica la Deva. Nu a avut succes ,insa am ramas o persoana activa ,slabuta dar cat de cat cu ceva muschi pe ea. Nu am stiut ce inseamna sa te ingrasi,sa fi atent la ce mananci,cum mananci ,unde mananci asta nu era o problema pentru mine.
Iata-ma insa la 28 de ani cred pe atunci in fata unui rezultat crud " te incadrezi la obezitate morbida", nu voi uita ziua aceea ,mi-a aratat doamna aceea graficul si mi-a zis "uite unde te incadrezi",un aparat imi spunea cata grasime am pe mine ...hmm...a fost un soc pentru ca eu nu ma vedeam asa ,nu credeam ca sunt aici ...dar iata-ma totusi la acei ani frumosi incatusata intr-un om pe care nu-l cunosteam
.Am avut cosmaruri ,nopti la rand dupa aceasta veste ...vedeam mereu si mereu graficul acela cu realitatea acea cruda ... Si asa am dat startul unei batalii care la mine a durat multi ani si cred ca va fi toata viata... lupta cu kilogramele. Aceasta obezitate este nesanatoasa pentru trup nu numai ca aspect dar iti schimba personalitatea,trairile,sentimentele si sincer iti ia vointa de viata ,eu ,mereu ma simteam infranta de situatie,si nu mai aveam putere de a lupta in viata cu nimic altceva. Intalnesc pe strada persoane de o obezitate cum nu am mai vazut pana acum in Romania ,si vad in ochii lor aceeasi tristete pe care o aveam si eu,acelas spririt infrant si supus unui trup care nu ii apartine, mie mila si ma aud spunanad de multe ori "ohh ,cat trebuie sa ii fie de greu".
Nu va pot da povete ce sa faceti si ce nu,in caz ca sunteti intr-o situatie de obezitate,ce pot insa sa va spun cititi foarte multa maculatura de nutritie,cum functioneaza corpul uman,de ce depune grasime,si asa veti sti si va veti cunoaste propriul corp,ce functioneaza la unul la celalalt poate nu merge. Multe persoane ma intreaba ce am facut ,ce am mancat si ce nu iar eu incep sa le explic de ce se ingrasa care sunt noile descoperiri in materia asta si stiti ce am observat ...nici nu vor sa auda sar direct la retete...asta de obicei nu ajuta daca nu te cunosti ...o dieta nu te aduce la statutul de om normal doar o schimbare a mentalitatii de viata si o acceptare a realitatii ca nu vei fi niciodata ca ceilalti oameni .
O data ce ai ajuns la obezitate de orice grad ar fi ea,chiar daca vei slabi tot obez ramai...este o boala de care ai suferit si toata viata lucrezi sa o previi.
Asa ca o sa postez in zilele ce urmeaza noi descoperiri dovedite in cea ce priveste obezitatea.

2 comentarii:

Charys spunea...

Ehei... te-ai gandit ca poate asculta cineva ce avem de zis ;) ... Sa stii Kos ca nu toti oamenii grasi vor sa slabeasca... daca ar putea slabi doar uitandu-se la altii cum o fac ar fi fericiti... Si da... toti vor retete... dar daca cumva e prea greu se lasa... Poate ar trebui sa fac si eu cateva postari pe tema asta... cine stie poate ajuta pe cineva experienta mea...

Kostinush spunea...

Chiar imi doresc sa citesc cateva randuri scrise de tine despre experientele tale din ultimul an. Curaj. :*

Search