loading... Nuante de diversitate!
2 octombrie 2013 | By: Kostinush

Sa fi Om,o alegere?!

  Cuvintele mele sunt limitate in ultima perioada ,as vrea sa strig dar gura imi este muta, as vrea sa scriu dar degetele parca imi sunt intepenite . Nu am dorinta sa imi exprim frustrarile ,dezamagirile visele daramate ,nu ,nicidecum vreau sa fiu o incurajare prin ceea ce sunt pentru cei care se obosesc si au dorinta sa citeasca acest blog.

M-am luptat in ultima vreme cu aceste emotii insa la un moment dat mi-am adus aminte de un scurt indemn dat pe patul de moarte de David fiului sau Solomon "Intareste-te si fii om!".
Simplu ?Fara sa vreau ,in ultimele saptamani mi-au cazut ochii pe tot felul de stiri ,atat de dureroase incat cu greu le-am putut suporta citindu-le ,tragedii umane intr-o parte a lumii necunoscuta noua oamenilor din lumea civilizata. O sa va spun pe scurt, o stire pomenea asa in trecere cum in Pakistan doi tineri au fost omorati de familiile lor pentru ca sau casatorit fara aprobarea parintilor celor doi ,cum si in ce chinuri imi este greu sa scriu ,a doua stire tot in Pakistan ,o mama a doi copii omorata cu pietre tot de familia ei pentru ca a fost descoperita ca avea un telefon mobil. Am cazut in genunchi si mi-am zis "Tati, astia nu mai sunt oameni " ,cand esti martirizat de un strain mai treaca mearga,dar de cei dragi tie care ar trebui sa iti ofere dragoste ,siguranta cu groaza in suflet ma gandesc cat de greu le-a fost ,cand nu au avut la cine apela pentru mila.
Mi-a fost rusine ,in acel moment de gemetele mele inaintea lui Tati ,si de dezamagirile mele,mie sa-mi fie greu ,pai traiesc o viata cu adevarat binecuvantata fata de ce au trait oamenii aceia,fiintele acelea umane.

Fii om!
Legi si reguli ,impuse de societati laice sau religioase, duc prin implinirea lor stricta la o trecere dincolo de granita umanitatii,a fiintei umane , intr-o zona care sincer nu o pot numi nu am ce nume sa ii dau.
Am intrebat pe multi in ultima vreme crestini practicanti ,"poti fi pocait fara sa fi om?".
Multi nu mi-au raspuns vadit incurcati de intrebarea mea . Nu apare numai aici in 1Imparati capitolul doi aceasta incurajare de a "fi om" ,mai sunt locuri in Biblie unde putem gasi asemenea incurajari in cartea Iosua spre exemplu.
Ceea ce este interesant pentru mine este ca " a fi om" este o alegere si o actiune facuta de mine ca individ, sa ma intaresc iar la Iosua scrie sa ma si imbarbatez.
In zilele din urma va disparea si dragostea fireasca si pot spune cu certitudine ca asa este ,un parinte sa isi omoare copilul cu pietre in mod public pentru ca nu s-a supus unor principii si legi, ce dovada mai mare de inumanitate mai poate fi?
Poti sa fi om fara sa iubesti,fara sa iti pese de semenul tau ,fara sa ii faci dreptate ,fara sa il ajuti cand ii este greu si sufera ,fara sa il mangai cand ii este lovit?
Cate s-ar mai putea spune insa eu am ajuns la concluzia asta; nu poti fi crestin practicant daca nu esti prima data Om.
Va propun sa urmariti un documentar realizat de BBC, fata mea a fost scaldata in lacrimi cat timp am vizionat documentarul.
.Documentarul se intituleaza "India a dangerou place to be a woman",il gasiti pe youtobe.
Insa ma gandesc cate astfel de situatii de abuz sub toate formele se intampla langa noi ,pe strada noastra iar noi nu avem nici cel mai mic habar ca s-ar intampla asa ceva.
Sa luam hotararea inaintea Tatalui sa fim oameni intr-o lume atat de inumana,sa fim lumini intr-o lume plina de intunericul abuzului. Putem face diferenta ,sa ne intarim si sa ne imbarbatam pentru a fi oameni!

0 comentarii:

Search