loading... Nuante de diversitate!
21 septembrie 2014 | By: Misu Radovici

"Restrictia" 01.01

Desi am carnet de sofer de cativa ani nu am stat sa il studiez cu de-amanuntul ...
Stiam doar ca trebuie sa am grija sa il am la mine, sa nu il pierd sa am grija de el in asa fel incat sa fie mentinut in conditii bune pentru a nu avea probleme in caz de control. Ei bine insa intr-una din zile curiozitatea m-a impins sa il studiez putin. O chestie interesanta mi-a atras atentia ... la punctul 12 "restrictii" aveam (inca am) inscriptionat textul 01.01.
Ei bine ma intrebam eu ... "restrictie" dar la ce anume? Am intrebat pe la munca daca colegii stiau ce e chestia respectiva. Au ridicat din umeri si m-au trimis sa intreb pe cei de la politie. Traind insa in epoca internetului si a raspunsurilor rapide marca "google search" am aflat foarte iute ce e cu chestia respectiva.
Cica cf. legislatiei in vigoare "restrictia 01.01" se refera la faptul ca soferul poarta ochelari!!!
He he ...
Deci legea, statul, politia si toti ceilalti afiliati considera purtarea de ochelari (cel putin la volan) o restrictie!!!
Mno dati-mi voie sa va zic ... faptul ca eu nu vad in purtarea de ochelari nici o restrictie, din contra daca sunt responsabil o sa imi dau seama ca acest lucru e chiar un AVANTAJ! Cum asa? Simplu ... Pai in primul rand e avantaj pentru ca ma ajuta sa vad mai bine, sa estimez distantele mai corect etc, astfel incat sa nu periclitez in primul rand viata mea si a celorlalti care sunt cu mine in automobil, cat si a celorlalti participanti la trafic (automobilisti sau pietoni). In al doilea rand ... ochelarii ma ajuta si imi protejeaza ochii de impuritatile ce se gasesc in aer si care fara indoiala ca mi-ar ajunge in ochi. Daca mai ai si lentile helio sau cu antireflectorizant e si mai bine deoarece in anumite conditii de lumina sau daca lucrezi mult la PC sau conduci pe timp de noapte aceste optiuni iti pot fi de real ajutor.
Deci cum ramane pana la urma ... restrictie sau avantaj? Presupun ca totul se reduce la modul in care vrei sa vezi lucrurile, la cat de responsabil esti, la cat de mult iti pasa de tine si de ceilalti. Pentru ca pe langa avantajele de care aminteam ... trebuie sa ai si responsabilitatea necesara de a intelege ca pe langa avantaje ... ai si cateva sarcini (taskuri daca vreti).
In primul rand ochelarii trebuie sa fie potriviti si adaptati in asa fel incat sa ofere corectia necesara. Apoi o pereche de ochelari nu trebuie sa fie luata pe apucate si de oriunde si pe baza de prescriptie de la centrele specializate in asa ceva. Prea de multe ori vad persoane care dau 10-15-20 de lei pe ochelari prin piete, pe la tarabe sau pe la diferite magazine cu "de toate" ... doar pentru ca li se pare ca li se potrivesc, ca sunt "buni si ieftini", ca se descurca si ca vad si cu aia ...
Un alt punct la care trebuie sa fim atenti este intretinerea si pastrarea acestora. Nu poti umbla cu o pereche de ochelari la nesfarsit fara sa ii stergi, fara sa ii cureti si fara sa ii ingrijesti. De multe ori mi se intampla ca la un moment dat ochii sa inceapa sa imi lacrimeze puternic ... ei bine, in momentul ala primul lucru pe care il fac e sa verific CAT DE MURDARI imi sunt ochelarii ... pentru ca de obicei toate particulele de praf si/sau celalalte impuritati din atmosfera, loc de munca etc, se gasesc acumulate pe ochelarii mei si incep sa imi cauzeze neplaceri. Dar dupa ce ii verific si ii curat ... in secunda 2 dupa ce i-am pus inapoi pe fata, starea de discomfort dispare.
Ai ochelarii curati??? Optica iti e neobstructionata???
Deci ... ramane 01.01 restrictie??? Doar daca o consideri!!!
Poate fi 01.01 un avantaj??? Cu siguranta, atata timp cat iti asumi si responsabilitatea de a proceda corect atunci cand iti faci/achizitionezi/porti sau intretii ochelarii.
Scriind aceste randuri imi aduc aminte de un citat interesant pe care-l citeam in luna iulie a anului curent, citat prin care Aaron Hill spune: "Nu numi lumea murdara doar pentru ca tu ai uitat sa iti cureti ochelarii.", dar si de cuvintele celebrului pictor Matisse care spunea intr-o imprejurare ca: "Exista intotdeauna flori pentru cei ce vor sa le vada."
Cum percepi tu lucrurile, "restrictiile" puse de altii in jurul tau ... sau chiar asupra propriei tale persoane? Vei alege sa te multumesti in a fi un "restrictionat" sau vei alege sa vezi lucrul respectiv ca pe unul pozitiv, ca pe unul care sa iti fie de folos tie si celorlalti? Adu-ti aminte in astfel de momente de cuvintele lui Carol Miller care spune ca: "Exista destul de multa frumusete ce poate fi vazuta atunci cand alegi sa o cauti."
Atitudinea si ... alegerea iti/imi apartine!!!
Fii intelept, alege intelept :D

1 comentarii:

Charys spunea...

=)) from one glasses wearer to another ... :)) si eu am aceeasi chestie legata de curatatul ochelarilor... nu pot sa ma concentrez daca sunt murdari =))

Search