loading... Nuante de diversitate!
1 septembrie 2012 | By: Misu Radovici

Mai exista ...???

In ultima vreme tot mai mult in jurul meu ... apar modalitati de abordare si exprimare oarecum ciudate. Intotdeauna am evitat (si o voi face si in continuare) ... subiectele de scandal ... subiectele care sa nasca controverse si limbaj care nu ar face cinste unui "print al cerului". Ciudat nu, cum lumea crestina abordeaza scandalul, limbajul oarecum trivial si cum toti acesti oameni se palmuiesc virtual intr-un mod care ar face orice obraz cu cat de cat bun simt sa roseasca doar la gandul ca asa ceva ar putea fi posibil. Dar probabil ca asta e rezultatul a mai multi factori ... si din principiu pe care mi l-am stabilit nu ma voi apuca sa il disec si sa il abordez, ci ma voi limita la cu totul si cu totul altceva.
De ce scriu? Pentru ce scriu? Care e scopul pe care il urmaresc prin ceea ce scriu? Acestea sunt intrebari pe care ar trebui sa si le puna fiecare persoana care scrie ceva in spatiu bloggeristic si nu numai.
Un prieten drag ... la inceputurile lui si-a stabilit singur niste limite. 
De la el am invatat multe lucruri in materie de blogging ...
Pentru cei care poate au nevoie de o directie in ceea ce priveste modul de abordare ... a scrisului in spatiu virtual ... cateva sfaturi pe care le-am primit in urma cu ceva timp si care pana acum mi-au fost de mare folos. Poate ca in felul asta vom avea o blogosfera crestina mai curata ... mai constructiva ... si mai cu si de bun-simt.
Materialul de mai jos este preluat de pe "Jurnalul lui Mitrut", iar postarea completa se gaseste AICI(click):
"Care sunt limitările pe care un blogger creştin ar trebui să le aibă?
Aici e aici. Unii cred că poţi spune orice şi oricum. Evident că nu există o autoritate morală “bloggeristică” şi nici nu ar trebui.
Cred că aici operează autocenzura, care ar trebui să fie alimentată din învăţătura Scripturii, ce reflectă viaţa şi învăţătura lui Isus şi a apostolilor.
Eu am decis pentru mine să îmi stabilesc un fel de decalog personal, ca o culegere de principii, care să îmi traseze un cadru din care să nu ies, de bunăvoie.
1. Orice postare a mea va ţine cont de faptul că Domnul este Dumnezeul meu şi El trebuie onorat!
2. Blogul sau postarea nu trebuie să fie scop în sine, ci doar mijloace.
3. În nici o postare nu pot şi nu trebuie să aduc atingere directă sau indirectă Numelui Domnului, prin fondul mesajului sau prin expresiile folosite.
4. Voi privi bloggingul ca o slujire pe care trebuie să o fac fără cusur, folosind toate resursele mele, dar fără să uit că am nevoie de odihna Lui.
5. Voi onora pe cei ce sunt mai avansaţi în această slujire, ca un mod de recunoştinţă meritată.
6. Nu-mi voi permite să rostesc cuvinte de jignire la adresa altui blogger, comentator, sau chiar persoană neprietenoasă, sau să am aere de superioritate faţă de cineva.
7. Nu voi participa la nici un fel de campanie 
CONTRA faţă de vreun alt blogger sau faţă de activitatea acestuia.
8. Nu voi prelua materiale de la un alt blogger fără a cita sursa şi a-i da credit autorului acelui material.
9. Nu voi face afirmaţii fără să verific sursa acestora.
10. Mă voi feri de orice invidie sau competiţie negativă şi voi refuza să beneficiez, chiar şi prin omisune, de creditul care se cuvine altui blogger.
Ştiu că unele din aceste principii nu mă vor ajuta la creşterea notorietăţii, dar nu acesta e scopul.
De aceea nu abordez anumite subiecte. este modul meu de a înţelege că sunt creştin în tot ceea ce sunt şi ceea ce fac."
CINE ARE URECHI DE AUZIT ... SA AUDA!

0 comentarii:

Search