loading... Nuante de diversitate!
29 noiembrie 2012 | By: Misu Radovici

Give me freedom or ...

Chiar daca pare ca in ultima vreme ... cam tot ceea ce se gaseste in "varful penitei" are legatura cu conceptul de libertate ... sincer cam asta e ceea ce se gaseste impanantenit deep inside ...
Am cautat un raspuns la acest lucru ... Am vrut sa stiu de ce totul e asa insistent pe acest subiect ...
Singurul raspuns pe care l-am primit ... tainic, ascuns in coltisor de suflet ... a fost: "look around"! La cateva zile dupa am gasit cuvintele lui Cullen: "Disciplina fara libertate inseamna tiranie; libertatea fara disciplina e haos."
Cat adevar insumat in 10 cuvinte. Cu toti cautam totusi sa avem o viata disciplinata, o viata care sa se gaseasca sub semnul echilibrului. Si totusi avem tendinta sa suprimam unul din cele doua concepte. Avem tendinta de a impune disciplina in detrimentul libertatii ... sau sa ne permitem o liberate fara nici o disciplina.
Extreme ... duse la ... extrem!
Not good!
Cine zice ca nu poti trai o viata disciplinata si sa te bucuri in acelasi timp de libertate ... cine zice ca nu poti fi in acelasi timp si liber si sa ai si disciplina spirituala? Nu poti trai in haos. Iar haosul poate veni la diferite nivele si poate afecta atat "libertatea", cat si "disciplina".
Totul depinde de un singur lucru ... de ADEVAR! Am mai spus-o si o voi mai repeta: "Veti cunoaste adevarul si adevarul va va face slobozi (liberi) ...", deci, in concluzie, nu poti fi liber fara adevar, nu poti fi disciplinat fara adevar.
Degeaba incercam "sa dam in cap" cu adevarul unuia care nu-L intelege ... degeaba incercam sa impunem puncte de vedere.
TREBUIE ... si subliniez acest lucru ... acest cuvant ... ca Adevarul sa fie cunoscut pentru a avea libertatea si disciplina. Altfel, totul e o tiranie sau un haos! O extrema sau alta!
Tirania ... exte si va fi intotdeauna sistemul care va fi contracarat de cei care sunt supusi la acest sistem printr-o "explozie" a dorintei de libertate ... si de cele mai multe ori ... rezultatul e unul catastrofal. Haosul va duce mai devreme sau mai tarziu la situatii distructive sau auto-distructive, astfel incat daca ar fi sa alegi intre cele doua variante cu siguranata nu ai alege nici unul dintre ele.
Cu siguranta eu asa as face. Daca as fi pus sa aleg unul din cele doua as prefera sa spun PASS!
Ce poti face in astfel de cazuri? Libertate = Adevar! Adevar = EL! "Daca Fiul va va face slobozi (liberi), veti fi cu adevarat slobozi (liberi) ..."
Pentru a intelege insa aceste lucruri trebuie insa sa meditam la cuvintele lui Fernando Pessoa care afirma urmatoarele: "Mai întâi fii liber; apoi cere libertatea!"
Nu poti cere altora ceva ce tu nu ai, nu poti impune ceva ce tu nu esti dispus sa arati prin puterea exemplului.
EL a venit in lumea noastra, a umblat printre noi "plin de har si de adevar" ... a fost exemplu demn de urmat ... de aceea eu, tu ... si atati multi altii Il urmam astazi. Daca nu era asta acum am fi facut altceva, am fi fost cu totul alte persoane ... fara scop, fara teluri, fara idealuri ... sau daca am fi detinut asa ceva cu siguranta erau total diferite fata de cele ce le avem acum.
Se spune deseori ... si am auzit asta de n ori predicata de la amvoane ... folosita ca imbold pentru rugaciune ... "Rugaciunea e respiratia sufletului" (si nu intentionez acum sa zic altceva) ... insa de extrem de putine ori am auzit spunandu-se ceea ce afirma Henry Ward Beecher, si anume ca: "Libertatea este dreptul sufletului de a respira."
Concluzia va las pe voi sa o trageti, alegerea v-o las voua sa o faceti (nu de alta dar calatoria asta e personala, raspunderea la fel), insa nu uitati ca: "Disciplina fara libertate inseamna tiranie; libertatea fara disciplina e haos." (Cullen Hightower)
Iata ca iti stau inainte ... libertatea si haosul, adevarul si tirania ... Alege!
Cat despre mine ... cred ca stii deja ce am ales ...

0 comentarii:

Search