loading... Nuante de diversitate!
18 decembrie 2009 | By: Misu Radovici

Schimbând lumea, cu câte un cuvânt odată!


Puterea cuvintelor alese cu grijă:
Winston Churchill a fost probabil unul dintre cei mai mari oameni din secolul 20. El a provocat lumea liberă să se ridice împotriva crimelor lui Hitler, schimbând, probabil cursul istoriei. El a fost cunoscut în special pentru puterea nu doar a discursurilor sale formale, ci şi a remarcilor spontane pe care le făcea. Însă nu sunt aşa de sigur că erau chiar spontane. În mod aparent, el se gândea foarte profund la ceea ce urma să spună. De fapt, cineva a spus că Churchill şi-a petrecut cei mai buni ani ai vieţii sale pregătindu-se pentru discursuri spontane! Nu este de mirare faptul că cuvintele sale au avut un impact în lume şi au influenţat istoria.
De la Sursa Puterii:
Gândiţi-vă la conversaţiile voastre tipice, din lumina următoarelor versete. Încercuiţi-le pe cele care sunt cel mai dificil de aplicat pentru voi.
„Când se ceartă un înţelept cu un nebun, să se tot supere sau să tot râdă, căci pace nu se face.” (Proverbe 29:9)
„Nu vă minţiţi unii pe alţii, întrucât v-aţi dezbrăcat de omul cel vechi, cu faptele lui …” (Coloseni 3:9)
„Fiindcă mă tem ca nu cumva, la venirea mea, să vă găsesc aşa cum n-aş vrea să vă găsesc, şi eu însumi să fiu găsit de voi aşa cum n-aţi vrea. Mă tem să nu găsesc gâlceavă, pizmă, mânii, dezbinări, vorbiri de rău, bârfeli, îngâmfări, tulburări.” (2 Corinteni 12:20)
„Chiar şi un prost ar trece de înţelept dacă ar tăcea, şi de priceput dacă şi-ar ţinea gura.” (Proverbe 17:28)
„Omul are bucurie să dea un răspuns apt ( eng.) cu gura lui, şi ce bună este o vorbă spusă la vreme potrivită!” (Proverbe 15:23)
Aşa cum a spus cineva:
„Oamenii sunt ca şi peştii. Amândoi dau de necaz atunci când deschid gura.”
Ce aţi făcut ieri cu cuvintele voastre? Aţi fost în stare să vă abţineţi de la acele comentarii distructive şi să vă folosiţi cuvintele pentru a îi încuraja pe cei din jur? În special dacă aţi dezvoltat obiceiul de a îi doborî pe cei din jur, să nu fiţi surprinşi dacă este nevoie de timp şi de efort pentru a deveni o persoană care să încurajeze.
În marea majoritate a cazurilor, limbile noastre nu sunt în puterea noastră de control. Trebuie să ne rugăm ca Dumnezeu să ne umple cu Duhul Său şi să ne dea puterea de a controla cuvintele noastre. Aşa cum a spus J. Sidlow Baxter:
„Dovada că aveţi Duhul lui Dumnezeu în viaţa voastră nu este aceea că vorbiţi într-o limbă necunoscută, ci că ştiţi cum să vă controlaţi limba pe care o cunoaşteţi.” (J. Sidlow Baxter)
Intra în contact cu Dumnezeu:
„Doamne, am nevoie azi de ajutor pentru a îmi controla limba. Aminteşte-mi să mă verific în faţa Ta, înainte de a vorbi. Lasă-mă să ştiu când „o fac lată” aşa încât să îmi pot cere iertare şi să mă încred în tine pentru puterea de a face mai bine data viitoare. Şi nu mă lăsa să ajung descurajat atunci când eşuez. Vreau cu adevărat să devin o persoană care tu vrei să devin.” 
Ti-ai cantarit cuvintele astazi? Au atins cuvintele tale pe cineva azi?

0 comentarii:

Search