loading... Nuante de diversitate!
9 iunie 2013 | By: Misu Radovici

Daruieste ... lumina!

Gandul de azi e unul provocator ... "Daruieste lumina si oamenii vor gasi calea." spune acest gand (citat) din Ella Baker. E usor in ziua de azi sa privesti la mediul care te inconjoara si sa faci analize. Mai simplu de multe ori nici macar nu mai trebuie sa faci analiza ... pentru ca de cele mai multe ori o primesti gata facuta. Fie de biserica, analisti, politicieni, prezentatori de stiri, jurnalisti ... mai mult sau mai putin avizati.
Trist e atunci cand eu si tu ... crestin practicant ... ne lasam atrasi in valtoarea asta si incepem sa ne comportam, gandim sau vorbim ca cei mai sus enumerati. Si mai trist e cand ajungem la certuri de vorbe si etichete lipite deja pe fruntea celor din jur. Extrem de trist e ca nu mai aducem lumina in jurul nostru, ci ne marginim la a da diagnostice ... a intoarce spatele si a merge "mai departe pe alaturi". Am ajuns sa uitam ce inseamna sa daruiesti ... Aruncam cativa banuti cu strangere de mana (sau poate de inima) si ne uitam avizi in jurul nostru sa vedem daca gestul nostru este observat si aclamat de o multime salbaticita in sentimente si simtiri, de o multime incapabila sa reactioneze la un gest de bunatate total dezinteresata.
Societatea e ceea ce e ... mediul social e asa cum e ... nu l-am facut noi, nu l-am creat noi ... Dar CU SIGURANTA ca il putem influenta.
In ce mod? E alegerea noastra, a fiecaruia din noi. Eu aleg cu ma raportez la locul si timpul in care am fost asezat. Eu aleg ce contributie aduc acestui mediu, acestui timp. Fiecare moment al vietii mele se gaseste sub semnul alegerilor pe care le fac, iar in ceea ce te priveste lucrurile nu stau si nici nu vor sta altfel. Fie ca iti place, fie ca nu ... si tu esti implicat in acest mediu, in aceasta societate ... Nu e destul sa condamni ceea ce se intampla ... pur si simplu NU E DESTUL. Ci va trebui sa iti aduci contributia ta PERSONALA ... sa ... daruiesti lumina prin care oamenii sa gaseasca ... calea!
Tu decizi daca "vei trece mai departe pe alaturi" sau daca te vei opri, te vei apleca si vei contribui activ la remodelarea tipologiei prezentului.
"Daruieste lumina si oamenii vor gasi calea." (Ella Baker)

0 comentarii:

Search