loading... Nuante de diversitate!
7 februarie 2013 | By: Kostinush

Ca sa am viata ! ... Unirea (1)




  Ce trebuie sa fac sa am viata?
1.In primul rand trebuie sa intru in Trup..trupul lui Christos. Apostolul Pavel se refera la acest aspect in cartea catre corinteni,in prima carte capitolul 10;vs14,22.
De ce sa fiu in trup? ce inseamna aceasta? Eu daca vreau sa traiesc trebuie sa intru in acest trup si sa functionez. Sa ne gandim de exemplu ca sunt o celula din sistemul nervos ...pot eu exista in afara sistemului in sensul acela de a fi o celula nervoasa?Sunt o mica celula intr-un mare lant care sa zicem ca intra in alcatuirea unui nerv la nivelul mainii. Eu ca parte in trup si unit deja cu trupul trebuie sa fiu viu si sa functionez in asa fel incat impulsul nervos sa treaca prin mine mai departe acolo unde este trimis.Pot da eu ,ca celula, comanda?...Nu, asta o face creierul ,el proceseaza informatiile in functie de nevoi si raspunde pe masura ,in cazul nostru creierul este Domnul Isus ,el este CAPUL BISERICII. Eu insa ,ca o celula mica ce sunt, sunt acolo vie si functionala in TRUP ,si ca atare comanda trece prin mine si pune in miscare muschii,care pun in miscare mana ,care poate sa ajute un om in nevoie.E interesant daca ne privim in trup din punctul acesta de vedere, nu-i asa? Sa nu uitam ca Dumnezeu a creat trupul omului ,si daca se uita la biserica in felul acesta ca trup,trebuie sa ne gandim si cum functioneaza acesta ca sa intelegem mai bine ce vrea Dumnezeu de la noi.
Ce se intampla insa daca ,eu, o celula mica si neinsemnata in exemplul dat mai inainte nu mai e unita cu trupul ,adica in lantul acela nervos? Daca o mica celula rupe lantul ,se poate intampla sa nu mai treaca impulsul ,comanda data de creier ,si mana sa ramana inerta ,paralizata.
Care ar fi pe scurt si pe intelesul nostru tuturor cauzele pentru care as fi o celula iesita din trup si inevitabil as cauza atatea pagube.
Eu celula asta mica ,muncesc foarte mult,produc in mine viata si prim mine mai departe ,trebuie mereu si mereu sa ma mentin legata in locul in care sunt fara pauza si in acelas timp deplin functionala ,ca prin mine sa functioneze comenzile date de creier.
La un moment dat asupra mea vine oboseala,adica in limbaj medical ,ma oxidez ,ruginesc .                         In acest moment trebuie sa actioneze asupra mea antioxidantii, acele celule care ma repara, ma ung ca sa zic asa  cu "derugin", pentrru ca pe mai departe sa functionez in asa fel incat sa produc viata.
Aici din punct de vedere spiritual noi crestinii avem "deruginul" nostru ... Cina Domnului ... aceasta actioneaza asupra mea exact ca un antioxidant. Evanghelistul Luca(cap22,vs19) ,scrie cuvintele Domnului Isus in momentul frangerii painii , El spune sa o facem spre aducerea lui aminte (pomenire),ceea ce a facut pentru noi ,trupul lui a fost rupt bucati mici, ca sa pot fi eu una dintre ele si mai apoi sa vin sa ma unesc in acest TRUP minunat.
Cum pot eu sa imi aduc aminte ceva ,un eveniment la care nu am participat?
Daca sunt in unit cu TRUPUL ,si capul ,adica creierul ,este Domnul Isus ,memoriile sunt stocate acolo ,totul ... asadar imi pot aduce aminte eu care traiesc in timpurile acestea evenimentul mortii si al invierii ca si cum as fi fost acolo prezent ,pentru ca eu sunt in EL si Christos este in mine asadar El ma uneste direct cu evenimentele pentru a intelege si a primi revelatia Mantuirii si traiesc acele evenimente la prezent.
Ce se intampla daca eu ,celula aceasta oxidata nu primesc antioxidantii, pentru ca ma gandesc ca sunt prea ruginita si cumva am sa murdaresc aceste celule, stric cu rugina mea ... "deruginul"!
O sa fiu tot mai oxidata ,ruginita si am marea sansa sa ma rup ,invelisul meu exterior de protectie sa fie asa de deteriorat incat ma desfac si intrerup lantul nervos in care ma aflu si pana la urma mor. Sau mai exista si o alta varianta ... la un moment dat aceste celule, care nu lasa pe cele imunitare sa le repare ca sa functioneze mai departe la parametrii de suta la suta ... se transforma in celule diforme isi creaza un invelis foarte puternic ,nimic nu poate patrunde in interiorul lor, isi parasesc locul lor si pleaca in cautare de hrana ,se stabilesc undeva in trup si creeaza tumorile, care nu fac altceva decat sa se hraneasca ,cresc mult in dimensiune, au un aparat defensiv foarte puternic, si de cele mai multe ori consuma atat de mult incat distrug cu totul organul gazda. Nu produc nimic ,nu functioneaza in nici un sistem in organism ,comsuma si elimina toxine in corp.Medicina moderna incearca prin chimioterapie ,radioterapie sa le sparga invelisul,sa poata ajunge la celule ca sa le poata micsora dimensiunea ,si apoi operate ,scoase afara si ... arse.
Ce inteles deosebit are in acest context pilda spusa de Domnul Isus in evanghelia Matei capitotlul 25 in care vorbeste de judecata viitoare, pilda prin care ne spune cum vor fi judecati oamenii.
Mie personal imi spune in acest context ca vor fi judecati in functie de functionalitate.
Din nou sunt o celula mica in sistemul nervos, am viata in mine si functionez la parametrii de suta la suta ,CAPUL (CHRISTOS) trimite un impuls ,eu sunt acolo in trup ,se trimite prin mine impulsul iar mana actioneaza spre a hrani trupul, celula ,adica eu ... stie exact ce s-a intamplat ,la ce actiune a Trupului a luat parte? NU ... ea doar a functionat cand a trebuit ,a fost acolo; acestia sunt oamenii din aceasta pilda care efectiv nu isi aduc aminte cand au facut ei tot ceea ce spune Domnul. Pe de alta parte, apar cei care sunt acuzati ca nu au functionat in TRUP, desi ei stiu exact ca au SLUJIT in situatiile mentionate de Christos. Atunci Ii vor raspunde si ei: "Doamne, cand Te-am vazut noi flamand, sau fiindu-Ti sete, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita si nu Ti-am slujit?"(Mt.25 vs.44)
Se poate trage concluzia, in lumina celor spuse pana acum ,ca aici avem de a face cu celulele acelea ruginite care au inceput sa traiasca in TRUP doar pentru ele ,si-au creat o aparare foarte buna ,putem vedea din raspunsul dat Domnului, au "contabilizat" toate actiunile prin care zic eu ca au slujit ... dar din pacate nu au functionat asa cum face in mod normal orice celula intr-un sistem.
 
M-am referit la cartea catre Corinteni in lumnina traducerii din limba engleza unde cuvantul pentru "impartasire" este "comuniune", "unire", "a face parte din", iar din punctul meu de vedere in aceasta traducere versetele din 1corinteni capitolul 10 au un inteles mai apropiat de adevarurile christice. Nu pot eu ca celula mica in Trup sa impartasesc nimic ,nu sunt nimic decat daca sunt in EL, comenzile vin de la creier ,CAPUL care este Christos.
 Dex-ul limbii romane explica cuvantul "impartasire "(Bis.) A da sau a lua împartasanie; a (se) cumineca, a (se) griji. 2. Tranz. A accepta punctul de vedere al cuiva, a fi de acord cu... 3. Tranz. A împarti cu cineva ceva; a avea parte de acelasi lucru ca si altcineva; Refl. (Urmat de determinari introduse prin prep. „din”) A se face partas la ceva, a lua parte la ceva; a primi din..., a se înfrupta din... 4. Tranz. A comunica, a destainui cuiva un gând, o idee etc. – În + partas."
Incercati ca in locul cuvantului de "impartasire" , sa asezati cuvantul "unire" sau "a face parte din", apoi meditati in noua lumina la intelesul acestor verste din 1 Cor. 10:14-22.

0 comentarii:

Search