loading... Nuante de diversitate!
6 ianuarie 2014 | By: Kostinush

An nou...oportunitati noi !

In primele mele randuri din acest an care  abia a  inceput -2014- doresc sa va   urez "La multi ani!". Multumesc tuturor celor care sunt interesati de acest blog si de ceea ce vrea el sa exprime pentru vietile noastre inclusiv a mea. 
Anul care tocmai s-a incheiat -2013- pentru mine a fost un an foarte greu si frumos in acelasi timp cu multe descoperiri,socuri multe, dezamagiri,lupte si cate un moment de liniste pe ici pe colo insa plin de pace, acea pace pe care numai Dumnezeu ti-o poate da.
Am descoperit lucruri despre mine, unele placute altele mai putin placute a trebuit sa iau decizii grele ,sa spun raspicat ceea ce cred si pentru asta am avut surpriza de a fi considerata o persoana "mandra care se tine deasupra oamenilor de rand" si poate ca asa si sunt cine stie..:)))
Chiar la inceputul anului trecut am aflat ,la aceasta varsta a mea de fiinta matura ca fac parte dintr-un club de oameni deosebiti de ceilalti oameni de rand "Clubul Dislexicilor".Urmand sfatul sotului meu am cautat un vechi prieten de familie a parintilor mei ,  logoped care imediat si-a adus aminte ca i-am fost pacienta in anii mei de gradinita pentru ca vorbeam o limba a mea proprie inteleasa doar de mine. Acesta fiind motivul pentru care am ajuns din nou la logoped dupa 30 de ani :))) am inceput sa vorbesc din nou o limba a mea proprie .

 Lucruri ciudate au inceput sa mi se intample nu stiam ce poate fi?!Am inceput sa fac greseli de scriere insa erau aceleasi greseli ,am inceput sa spun cuvintele diferit spre exemplu un nume Julia il vad Ligia si il spun ca atare , mi se intampla chiar si in limba engleza am spus in loc de "kitchen"-"chicken " am ajuns pana la urma sa combin cuvinte, din doua sa spun unul ...acel moment a fost destul de straniu.
Asadar am aflat  motivul luptelor  mele interioare de a intelege materiile care mi se predau ,lupte pe care le-am avut tot timpul cat am fost la scoala,de ce uneori intelegeam alteori nu.Am inteles de ce sunt asa mai altfel si de ce cuvintele de multe ori au un alt sens pentru mine.Desi am fost la sectia filologie in liceu am excelat la fizica spre exemplu iar  pentru mine acest fapt a fost mereu un mister si se pare ca era normal sa fie asa  pe langa asta am facut fizica cu cel mai de temut profesor din cati au existat in zona..i se spunea Aristo..un fel de Einstein al orasului ,nu era ora sa nu ma scoata la tabla probabil ca a vazut ceva in mine isi propusese cred sa converteasca un filolog la stiinte exacte. Acum acest mister pentru mine s-a elucidat ,pentru un dislexic ca mine la fizica imi era locul asa ca regretatul profesor de fizica "Aristo" a vazut bine . 

 E o lupta cu mine permanenta, spre exemplu scrierile acestea aici pe blog cer de la mine foarte mult.
 Ma disciplineaza pana la sange as putea spune . Deseori o idee pentru mine scrisa are sens dar pentru un cititor obisnuit poate fi un text complet lipsit de sens.Sunt nevoita sa privesc spre textul scris si sa imi fac o imagine ca un tablou apoi privesc din nou si din nou cu aceeasi intrebare in minte .."se  intelege ceva din ce am scris?" si de multe ori scriu din nou si din nou spre a da un sens ce poate fi inteles  de cat mai multi oameni. 
Asadar am inceput anul 2013 silabisind litere pentru  a reinvata creierul meu sa recunoasca cuvintele in mod corect. Concluzia logopedului a fost ca, atacurile mele de astm au declansat aceste accese de dislexie  atat de crunte soo...am trecut la munca cu integramele in fata. Asa mi s-a dovedit ca vad cuvintele altfel, silabisind integramele ,randurile de cuvinte spunand cu voce tare litera cu litera . Sincer nu mi-a venit sa cred ce descoperire am facut dar a fost si o bucurie fara seaman in sufletul meu pentru ca acum acele multe " de ce-uri" care nu aveau un raspuns au capatat un sens si-au gasit originea daca pot spune asa.
Tot anul 2013 s-a comportat cam in felul acesta prin socuri fel de fel am descoperit cine sunt (se pare ca nu stiam chiar totul despre mine) si pe undeva m-au si disciplinat .
Nu stiu anul acesta ce imi rezerva mie personal dar de la primele semne se comporta cam la fel cu cel de anul trecut ...socant!. Am vazut cu ochii deschisi purtarea de grija a Tatalui meu din prima zi a acestui an asa ca stiu cu siguranta ca  EL , Tatal meu stie unde stau, cum traiesc si cu ce ma confrunt in viata in momentul de fata.
Va doresc un an 2014  plin de eliberari si victorii.   

  

0 comentarii:

Search