loading... Nuante de diversitate!
10 ianuarie 2010 | By: Misu Radovici

Cum să te îngrijeşti de „punctele slabe”!


„Cine iubeşte certarea, iubeşte ştiinţa, dar cine urăşte mustrarea este prost.” (Proverbe 12:1)
„Planurile nu izbutesc, când lipseşte o adunare care să chibzuiască, dar izbutesc când sunt mulţi sfetnici.”(Proverbe 15:22)
„Ascultă sfaturile şi primeşte învăţătura, ca să fii înţelept pe viitor!” (Proverbe 19:20)

   „Stephen era un elev de clasa a 10-a care lucra ca şi reporter de sport pentru ziarul local. Prima sa însărcinare a fost să scrie un articol despre echipa de baschet a liceului. Unul din jucători a doborât un record de aruncări, făcând din acest lucru o ştire importantă pentru un oraş mic. Aşa că tânărul nostru a scris povestea şi s-a întors la editor, care a început să îi marcheze articolul cu corecturi. Ştefan ar fi putut să se supere pe editor pentru că i-a făcut munca sa cea grea harcea-parcea. Ar fi putut să ignore critica, gândindu-se că ştia destul de bine să scrie. În schimb, i-a plăcut lucrul respectiv, luând totul în serios. Uitându-se înapoi, Stephen spune că cele 10 minute de critică a editorului l-au învăţat mai mult decât orele sale de literatură engleză, de compoziţie, cursurile de ficţiune sau de poezie în liceu şi la colegiu! El a continuat să scrie şi a devenit unul din cei mai de succes autori ai zilelor noastre, Stephen King. Deşi nu ştiu ce gândeşte Stephen King despre Biblie, pot să vă spun că a beneficiat mult de pe urma aplicării unuia din principiile acesteia. Şi acelaşi lucru poate să fie spus cu referire la mulţi oameni de afaceri de succes, care pretind că unul din cele mai importante secrete ale succesului lor este acceptarea criticii de la clienţii lor şi de la cei care lucrează pentru ei.” (Steve Miller în „On Writing”)

   Celor mai mulţi dintre noi nu ne place atunci când oamenii ne critică. De ce urâm lucrul acesta aşa de mult? Conform acestor versete, care sunt beneficiile primirii sfaturilor, acceptării instrucţiunii şi a disciplinei făcute în dragoste? Care sunt consecinţele faptului de a respinge aceste lucruri?
   Toţi avem puncte slabe, probleme relaţionale care ne rănesc în relaţiile pe care le avem. Ele sunt uşor de observat de alţi oameni – distrugători de prietenii aşa cum este o gură spartă, faptul de a spune lucruri prosteşti sau stânjenitoare şi pot să continui lista cu alte lucruri. Gândiţi-vă la profesorii, la membrii familiei şi la alţi tineri pe care îi ştiţi că au avut dificultăţi în a îşi face prieteni. Ce anume făceau ei greşit?
Pare un lucru foarte straniu. Greşelile lor sunt atât de evidente pentru cei din jur, însă total nevăzute de ei înşişi. Însă, haideţi să ne luăm atenţia de la a concentrarea pe punctele slabe ale altora şi să ne uităm la propriile noastre puncte slabe. Nu le puteţi vedea, nu-i aşa? Pentru că ele sunt nişte „puncte oarbe.” Totuşi, indiferent care sunt aceste puncte care vă rănesc relaţiile, acestea pot distruge relaţii pentru tot restul vieţii voastre. Cum putem să aflăm care sunt acestea? Avem nevoie disperată de „mulţi sfetnici” în acest domeniu.
   Dacă vrei să acţionezi acum e timpul! Poate te întrebi cum ai putea face acel lucru. Răspunsul e unul destul de simplu (insa nu unul simplist). Numiţi câţiva oameni (prieteni sau membri ai familiei) care credeţi că ar fi foarte sinceri cu voi în ce privesc relaţiile pe care le aveţi. Spuneţi-le că aţi făcut un studiu despre relaţii şi că aţi dori să ştiţi părerea lor. Staţi de vorbă personal cu fiecare, fie la telefon, fie faţă în faţă, şi puneţi-le întrebări de genul:
1)      Fac eu unele lucruri ciudate care uneori îi resping pe oameni?
2)      Sunt eu atent la unii, şi îi ignor pe alţii?
3)      Monopolizez eu conversaţiile?
4)      Ce notă mi-ai da ca şi ascultător?
5)      Mă concentrez cu prioritate spre interesele altora, sau vorbesc cea mai mare parte a timpului despre mine însumi?
6)      Dacă ar fi să te trezeşti într-o dimineaţă şi să îţi dai seama că ai fost transformat în mod magic în mine, ce ai schimba aşa încât să mă poţi ajuta pe mine (acum „tu”) în ce privesc relaţiile mele?
7)      Crezi că aleg prieteni care sunt o influenţă negativă, sau pozitivă?
   Toate aceste lucruri enumerate aici vor avea valoare doar dacă alaturi de ele îl vei implica si pe Dumnezeu! „Doamne, ajută-mă să îmi iau pulsul în mod regulat de la cei din jurul meu referitor la  modul în care îmi clădesc relaţiile. Doresc cu adevărat să îi pun pe alţi oameni înaintea mea, şi să îi iubesc prin Tine. Arată-mi în mod continuu punctele mele slabe, care m-ar putea împiedica să fiu prietenul care vrei să fiu.”

0 comentarii:

Search